آیا میدانید که استرس زندگي شهري از مهمترين عوامل تشديد کننده بيماري ام اس است ؟ طبق نظر پزشکان متخصص ، به شما توصیه میشود : دستورات دارويي، تغذيه‌اي و جسمي را لحاظ کنید ، از تنش ها و استرس پرهيز کرده و زندگي آرامی را براي خود فراهم کنید ... موفق باشید

۱۳۹۰ فروردین ۱۷, چهارشنبه

داروهای پسوریازیس در مبارزه با ام اس امید می آفریند

اختصاصی ام.اس لینک - ترجمه از خانم دنیز -  نمک اسید فوماریک برای مدتی طولانی برضد پسوریازیس شدید مورد استفاده بوده است.
اسید فوماریک، امروزه به طریقه ی سنتزی تهیه و در بعضی از فرمولاسیون های پوستی نظیر داروهای پسوریازیس مصرف می شود.

حدود ده سال پیش ، محققان در بوخوم معتقد بودند که اسید فوماریک ممکن است اثر مطلوب بر مولتیپل اسکلروزیس (ام اس) نیزبه عنوان یک نتیجه مکانیسم پلاریزه Th2 خود داشته باشد.
به موازات آن در مرحله سوم مطالعات ، تحقیق فعالانه برای مکانیسم های دقیق موثر به جستجو می پردازد.
نمک اسید فوماریک رادیکال های آزاد در فرآیند التهاب رارفع میکند.
این مطالعه توسط گروه نوررو ایمونولوژی در بوخوم انجام گرفت. بااین روش ، اعصاب و سلولهای گلیال  محافظت می شود. متخصصین اعصاب در بیمارستان دانشگاه روهر، بیمارستان سنت جوزف ، درهمکاری با پروفسور دکتر رالف گلد بزود ی نتایج گزارش را درمجله آنلاین  مغز و اعصاب گزارش می کنند.
پسوریازیس نیز مانند مولتیپل اسکلروزیس ،  یک بیماری خود ایمنی است ، که در آن سیستم ایمنی بدن به سلول های خود بدن حمله می کند.
حدود ده سال پیش ، پروفسور متخصص پوست، مالش پیتر با همکاری ، پروفسور هورست متخصص مغز و اعصاب ، اطلاع یافت که مخلوطی از نمکهای اسید فوماریک برای درمان پسوریازیس با نام تجاری FUMADERM احتمالا می تواند اثرات مطلوب در بیماری ام اس نیز داشته باشد.
وبه نوبه خود ، سوئیس تولید کننده Fumapharm  مطالعه ای در بوخوم ترتیب داد
ده بیمار به مدت 48 هفته مورد مطالعه قرارگرفتند(شیلینگ و همکاران)
نمک اسید فوماریک رادیکال ها آزاد در فرایند التهاب رارفع و از سلول های عصبی محافظت می کند.
شرکت داروسازی بیوژندیک آمریکا با تمرکز خود در تحقیقات ام اس با بهره گیری از  Fumapharm  فاز دوم مطالعه را بطور موفقیت آمیز ی آغاز کرد.
 دیده  شد که اثر نمک اسید فوماریک ، بر خلاف " داروهای استاندارد" ام اس صرفا برپایه سرکوب یا تعدیل سیستم ایمنی بدن نیست ، بلکه با ازبین بردن سموم مخرب "رادیکالهای اکسیداتیو" در فرایند التهاب از بقای سلول های عصبی محافظت می کند. پروفسور گلد توضیح می دهد:  فاکتورنسخه  NRF2 نقش اصلی را  در این زمینه دارد.ودر این راه ، اسید فوماریک موقعیت ویژه ای در دنیای ام اس  به عنوان یک" ماده آنتی کسیدانت نوروایمنی  به عهده می گیرد.
. پروفسور گلد گفت:این مطالعه   در تابستان 2011 ارزیابی می شود وانتظار می رود.:"اگر مطالعه موفقیت آمیز باشد ، به راحتی بتوان تصور کرد که اثر آنتی اکسیدانی اسید فوماریک  بعنوان یک درمان ترکیبی ایده آل با اینترفرون - ß بتواند برای درمان ام اس مفید واقع شود
منبع

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر


©
بازنشر مطالب اين سایت، با ذكر نشانی و پيوند به متن نوشتار،مجاز است