آیا میدانید که استرس زندگي شهري از مهمترين عوامل تشديد کننده بيماري ام اس است ؟ طبق نظر پزشکان متخصص ، به شما توصیه میشود : دستورات دارويي، تغذيه‌اي و جسمي را لحاظ کنید ، از تنش ها و استرس پرهيز کرده و زندگي آرامی را براي خود فراهم کنید ... موفق باشید

۱۳۹۰ فروردین ۱۶, سه‌شنبه

استفاده از ماری جوانا ممکن است به مهارت های فکری بیماران مبتلا به مولتیپل اسکلروزیس صدمه وارد کند

اختصاصی ام.اس لینک - ترجمه از خانم دنیز - ساینس دیلی مطابق تحقیقات منتشر شده در شماره 29مارس 2011 ، مجله پزشکی آکادمی نورولوژی آمریکا:هر چند قبلا گفته شده  ماری جوانا درد افراد مبتلا به مولتیپل اسکلروزیس  (ام اس) را کاهش می دهد اما اثر منفی بر روی مهارت های تفکر دارد.
برخی از آزمایش های بالینی تاثیر ماری جوانا را در کاهش درد ، اختلال مثانه و اسپاسم در بیماران ام اس گزارش کرده اند ، ام اس بیماری خود ایمنی سیستم عصبی مرکزی است که مغز و نخاع را تحت تاثیرقرار می دهد.
محققان دو گروه 25 نفره از بیماران ام اس  بین سنین 18 و 65 را مورد مطالعه قراردادند. یک گروه ازماری جوانا استفاده کردند ودرگروه  دیگر برای چندین سال هیچ استفاده ای از ماری جوانا گزارش نشد. تست ادرار برای تایید استفاده یا عدم استفاده ازدارو  گرفته شد.
دو گروه همتا بودند طوری که تفاوت معنی داری ازنظر سن ، جنس ، سطح تحصیلات ، ضریب هوشی قبل از تشخیص بیماری ،نداشتند میزان ناتوانی و مدت زمان ابتلا به بیماری دردو گروه همسان بود.
به طور متوسط ​​، مدت زمان استفاده از ماری جوانا 26 سال بود. در مجموع 72 درصد از مصرف کنندگان از ماری جوانا به صورت روزانه  و 24 درصد هفته ای یکبار  و یک نفر دو هفته یکبار را گزارش کردند
مهارت های شناختی شرکت کنندگان مورد آزمون قرار گرفت. محققان متوجه شدند: بیمارانی که ماری جوانا مصرف  کردند  ازنظر، سرعت تفکر ، عملکرد اجرایی و درک بصری روابط فضایی بین اجسام بطور  قابل توجهی  بدتر شدند.به عنوان مثال ، در آزمون حساس سرعت پردازش اطلاعات ، آنهایی که از ماری جوانا  استفاده می کردند حدود یک سوم ضعیفتر از آنانی بودند که ماری جوانا استفاده نمی کردند. کسانی که ماری جوانا مصرف کردند ، به احتمال زیاد دو برابر بیشتراز غیر مصرف کنندگان  دربین اختلال شناختی جهانی طبقه بندی شدند ، و دارای اختلال در دو یا چند جنبه از عملکرد فکری شناخته شدند.
نویسنده این مطالعه ، آنتونی فینشتاین گفت:
 "با توجه به اینکه حدود 40 تا 60 درصد از بیماران ام اس در شروع ،مشکلاتی با عملکرد ادراکی ، دارند ،هر داروی دیگری که این باررا  افزایش دهد،موجب نگرانی است .
این مطالعه شواهد تجربی را مبنی بر استفاده طولانی مدت از ماری جوانا بصورت خوراکی یا استنشاقی در بیماران مبتلا به ام اس با عملکرد ضعیف شناختی فراهم می آورد و این اثرات باید در برابر هر گونه سود احتمالی استفاده از ماری جوانا برای مصارف دارویی مد نظر قرارگیرد.
این مطالعه توسط انجمن ام اس کانادا مورد حمایت قرار گرفت.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر


©
بازنشر مطالب اين سایت، با ذكر نشانی و پيوند به متن نوشتار،مجاز است