آیا میدانید که استرس زندگي شهري از مهمترين عوامل تشديد کننده بيماري ام اس است ؟ طبق نظر پزشکان متخصص ، به شما توصیه میشود : دستورات دارويي، تغذيه‌اي و جسمي را لحاظ کنید ، از تنش ها و استرس پرهيز کرده و زندگي آرامی را براي خود فراهم کنید ... موفق باشید

۱۳۸۹ بهمن ۲۳, شنبه

محققان کاهش در سطح انتقال دهنده های عصبی مهم در بیماران ام.اس را کشف کردند.

اختصاصی ام.اس لینک - ترجمه از خانم دنیز - .محققان دانشگاه ایلینویز در شیکاگو می گویند:مراحل پاتولوژیک بیماری ام اس هنوز به خوبی شناخته نشده است. اما نفوذ گلبول های سفید خون و گذشتن آنها از سد خونی مغزی، در این بیماری دخالت دارد.

دکتر داگلاس فینشتاین استاد پژوهشهای بیهوشی در کالج پزشکی UIC و همکارانش اعلام کردند: ناقل عصبی یا نوروترانسمیتر نورآدرنالین، نقشی مهم در بیماری ام اس دارد و از التهاب و استرس نورونها جلوگیری می کند.
نورآدرنالین نیز به یکپارچگی خون مغز کمک کرده واز سد خونی مغزی دفاع می کند. از آنجا که منبع اصلی نور آدرنالین ،نورونها یی در منطقه ای از مغز به نام هسته لوکوس سرولئوس می باشد ، محققان دریافته اند با بررسی این بخش از مغز، می توان به بروز زودهنگام بیماری ام اس پی برد. آنها این فرضیه را که آسیب به ال سی مسئول کاهش سطوحی از نورآدرنالین در مغز بیماران ام.اس می باشد تایید کرده اند.

به گفته پُلاک ، متخصص پژوهش در علوم بهداشتی درمانی بیهوشی واولین نویسنده این مقاله : صدمه به ال سی در بسیاری از مدارک بیماران آلزایمر وپارکینسون نیز وجود دارد ، اما این اولین بار است که نشان داده شده است که استرس درگیردر نورونها در ال.سی بیماران ام.اس وکاهش سطوح نورآدرنالین درمغز آنها وجود دارد.

فینشتاین و همکارانش به مدت حداقل 15 سال روی این تحقیق برای بررسی اهمیت نورآدرنالین بر فرایندهای التهابی مغزکارکردند.

آنها دریافتند که آسیب ال سی و کاهش سطح نور آدرنالین در مدل موش بیماری ام.اس تغییرات مشابهی چون مغز بیماران ام اس دربردارد..

پُلاک افزود:یافته ها نشان می دهد که آسیب ال سی ، همراه با کاهش سطح نورآدرنالین در مغز ، ممکن است یکی از ویژگی های مشترک تمام بیماریهای نورولوژیستی باشد.

به گفته ایشان: تعدادی از داروهای تاییدشده FDA وجود دارد که نشان داده است سطح نورآدرنالین درمغز را بالا می برد و ما معتقدیم که این نوع مداخله درمانی می تواند ، به نفع بیماران مبتلا به ام اس و دیگر بیماری های نورولوژیستی باشد و باید مورد بررسی قرار گیرد

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر


©
بازنشر مطالب اين سایت، با ذكر نشانی و پيوند به متن نوشتار،مجاز است