آیا میدانید که استرس زندگي شهري از مهمترين عوامل تشديد کننده بيماري ام اس است ؟ طبق نظر پزشکان متخصص ، به شما توصیه میشود : دستورات دارويي، تغذيه‌اي و جسمي را لحاظ کنید ، از تنش ها و استرس پرهيز کرده و زندگي آرامی را براي خود فراهم کنید ... موفق باشید

۱۳۸۹ اسفند ۱۸, چهارشنبه

پژوهشگران استراليايي: دريافت كافي ويتامين D ، از بروز«ام اس» جلوگيري مي‌کند

محققان استراليايي اعلام كردند: کساني که در بدنشان مقدار بيشتري ويتامين D دارند، کمتر در معرض ابتلا به بيماري «ام اس» قرار دارند.
محققان دانشگاه ملي استراليا پژوهشي را بر روي 216 فردي که علائم اوليه «ام اس» از خود نشان داده بودند، انجام داده و سپس آن‌ها را با 395 فرد سالم که هيچ علائمي از بيماري نداشتند، مورد مقايسه قرار گرفتند.

در اين پژوهش، قرار گرفتن در معرض نور خورشيد در دوره‌هاي مختلف زندگي اين افراد، همچنين مقدار ويتامين D که از طريق غذا به دست آورده بودند، مورد بررسي قرار گرفت.

يکي از بهترين راه‌هاي جذب ويتامين D قرارگرفتن در معرض نور خورشيد است، البته اين موضوع به اين معني نيست که براي درمان «ام اس» بايد به طور ناگهاني و به مدت زياد در معرض نور آفتاب قرار گرفت، چه اين روش باعث آسيب رساني به پوست مي‌شود، لذا اين عمل بايد طي سال‌هاي زندگي و به طور مداوم انجام شود که پزشکان روزي 15 تا 20 دقيقه استفاده از نور خورشيد را کافي مي‌دانند.
طبق بررسي‌ محققان، احتمال ابتلا به «ام اس» در افرادي که بيشتر در معرض نور خورشيد قرار داشته‌اند و آثار آن بر روي پوستشان مشهود است، 60 درصد نسبت به ديگران پايين‌تر است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر


©
بازنشر مطالب اين سایت، با ذكر نشانی و پيوند به متن نوشتار،مجاز است