آیا میدانید که استرس زندگي شهري از مهمترين عوامل تشديد کننده بيماري ام اس است ؟ طبق نظر پزشکان متخصص ، به شما توصیه میشود : دستورات دارويي، تغذيه‌اي و جسمي را لحاظ کنید ، از تنش ها و استرس پرهيز کرده و زندگي آرامی را براي خود فراهم کنید ... موفق باشید

۱۳۸۹ اسفند ۲۶, پنجشنبه

مبتلایان به ام اس از مصرف غذاهای پرچرب خودداری كنند

نایب رییس انجمن ام اس تاكید كرد: مبتلایان به این بیماری كمتر غذاهای پر چرب بخورند و بیشتر میوه‌ها و سبزیجات را مصرف كنند.
دكتر محمد علی صحراییان افزود: تاثیر مواد غذایی بر سلامت مبتلایان به ام اس اثبات نشده است، البته برخی از عوارض مانند یبوست كه بعضی از این بیماران به آن دچار می‌شوند با نحوه تغذیه آنان ارتباط مستقیم دارد.
وی در ادامه گفت: برخی از مبتلایان به ام اس دچار یبوست هستند كه این مشكل را مصرف غذاهای پرچرب و رژیم غذایی كم فیبر تشدید می‌كند. از سوی دیگر، چاقی باعث افزایش ناتوانی حركتی بیمارانی می‌شود كه دچار ضعف عضلانی و اختلال در راه رفتن هستند. در این شرایط به آنان توصیه می‌شود كه وزن خود را در حد متعادل حفظ و رژیم غذایی مناسبی را رعایت كنند.
صحراییان در پایان اظهار كرد: رعایت رژیم‌های غذایی سخت به مبتلایان به ام اس توصیه نمی‌شود، چون این كار باعث كاهش شدید وزن آنان می‌شود بلكه به بیماران توصیه می‌شود كه وزن خود را به تدریج كاهش دهند.
منبع : ایسنا

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر


©
بازنشر مطالب اين سایت، با ذكر نشانی و پيوند به متن نوشتار،مجاز است