آیا میدانید که استرس زندگي شهري از مهمترين عوامل تشديد کننده بيماري ام اس است ؟ طبق نظر پزشکان متخصص ، به شما توصیه میشود : دستورات دارويي، تغذيه‌اي و جسمي را لحاظ کنید ، از تنش ها و استرس پرهيز کرده و زندگي آرامی را براي خود فراهم کنید ... موفق باشید

۱۳۸۹ اسفند ۲۲, یکشنبه

درمان جدید ام اس به صورت کپسول وارد بازارمی شود

اختصاصی ام.اس لینک - ترجمه از خانم دنیز - بهداشت کانادا داروی جدید را برای بیماران ام اس ازنوع عود و بازگشت تایید کرده است
. دارو ساز شرکت داروسازی نوارتیس کانادا می گوید داروی  Gilenya اولین درمان خوراکی برای ایجاد تغییر در بیماری ازنوع عود وبازگشت ام اس می باشد.
این گزارش می گوید دارو در بیمارانی که از یک یا چند روش درمانی ام اس استفاده کرده اما برایشان موثر نبوده یا قادر به تحمل آنها نبوده اند مفیدواقع شده است.

نوارتیس می گوید مصرف  یکبار در روز کپسول طی مطالعه ای حملات را 52 درصد در مقایسه با درمان باAvonex. کاهش داده است
و انجمن ام اس  کانادا می گوید : مطالعه دو ساله Gilenya در مقایسه با دارونما54 درصد کاهش عود رادر بر داشت ، ونیز آسیب به بافت مغز و آتروفی مغز اندازه گیری شده با ام آر آی کاهش رانشان داد.
اثرات مصرف Gilenya در دوران بارداری نامشخص است و نیز اثرات ایمنی آن در دراز مدت ناشناخته است.
مطالعات بیشتر هنوز در جریان است.
دربیانیه ی روز پنجشنبه گفته شد:. "انجمن ام اس  کانادا از نزدیک این مطالعه ودیگر مطالعات را برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد ایمنی طولانی مدت و اثر بخشی این دارو ی خوراکی نظاره خواهد کرد .
داروی جدید متفاوت از درمان های رایج  که نیاز به تزریق یا انفوزیون دارد،می باشد.
شایع ترین عوارض جانبی ، سردرد ، افزایش آنزیم های کبدی ، علایم شبیه آنفولانزا ، اسهال ، دردبدن و سرفه می باشد.. شرکت اعلام کرد سایر عوارض جانبی عبارتند از کاهش برگشت پذیر ضربان قلب به مجرد شروع درمان و افزایش فشار خون خفیف .
Gilenya همچنین باعث کاهش تعداد سلولهای سفید خون و در نتیجه امکان خطر ابتلا به عفونت.را افزایش می دهد.
مولتیپل اسکلروزیس یک بیماری ناتوان کننده است که حدود  55،000 الی 75،000 کانادایی را درگیر کرده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر


©
بازنشر مطالب اين سایت، با ذكر نشانی و پيوند به متن نوشتار،مجاز است