آیا میدانید که استرس زندگي شهري از مهمترين عوامل تشديد کننده بيماري ام اس است ؟ طبق نظر پزشکان متخصص ، به شما توصیه میشود : دستورات دارويي، تغذيه‌اي و جسمي را لحاظ کنید ، از تنش ها و استرس پرهيز کرده و زندگي آرامی را براي خود فراهم کنید ... موفق باشید

۱۳۹۰ خرداد ۵, پنجشنبه

مسئولين مرتبط ؟! عنايت كنند و اين تك بيت را بخوانند : نايب رئیس انجمن ام اس ایران هشدار داد ابتلا به این بیماری در کشور رشد عجیبی پیدا کرده است

دکتر محمد علی صحراییان که در گردهمایی بیماران ام اس سخنرانی می‌کرد، گفت: امسال دومین سالی است که به صورت علمی، آمار بیماری ام اس را تهیه و در مجامع جهانی ثبت کردیم.
وی گفت: انجمن دو مورد بررسی اپیدمیولوژیک را انجام داده که یکی از آنها روند 20 ساله بروز ام اس در تهران و دیگری تعداد مبتلایان به ام اس را در کشور بررسی کرده است.
دبیر کمیته علمی انجمن ام اس ایران گفت: از نظر اپیدمیولوژی تعداد مبتلایان به ام اس در ایران باید پنج تا 30 نفر در 100 هزار نفر باشد، اما با شیوع این بیماری، این آمار در تهران به 50 در 100 هزار نفر رسیده که مشابه با آمار کشورهای اروپایی است.صحراییان ادامه داد: این آمار در اصفهان 73 در 100 هزار نفر است که به آمار انگلیس نزدیک شده است.
نائب رئیس انجمن ام اس ایران گفت: هنوز دلیل این رشد عجیب بیماری ام اس در ایران را نمی‌دانیم، اما مهم این است که ببینیم چه باید کرد.
دبیر کمیته علمی انجمن ام اس ایران خبر داد: در برخی از کشورها داروهای خوراکی به جای داروهای تزریقی در اختیار بیماران ام اس قرار گرفته است که هزینه آن بالاست.
صحراییان افزود: برای رسیدن این داروها به دست بیماران ایرانی، نشستی را با معاونت داروی وزارت بهداشت برگزار کردیم که قول مساعدت داده‌اند.
وی در بخش دیگری از سخنرانی خود توانبخشی و فیزیوتراپی را یکی از اجزای مهم در روند رسیدگی به وضع بیماران ام اس خواند و گفت: از این بخش در کشور غافل مانده‌ایم، در حالی که ثابت شده است وقتی بیماران ام اس نیازمند کمک می‌شوند، توانبخشی برای بهبود وضعیت آنها اثر دارد.
دبیر کمیته علمی انجمن ام اس ایران گفت: در حال حاضر برای توانبخشی‌ با مشکلاتی مواجه هستیم، به طوری که برای نمونه، بیمه‌ها توانبخشی در منزل را پوشش نمی‌دهند.
صحراییان ادامه داد: با توجه به سخت بودن امکان انتقال بیماران ام اس، تقاضایی که داریم پوشش بیمه‌ای توانبخشی این بیماران در منزل است.
نائب رئیس انجمن ام اس ایران افزود: برخی از بیماران ام اس پس از حمله، نیازمند تعویض خون و پلاسما می‌شوندکه هزینه‌های این درمان نیز تحت پوشش نیست.
وی گفت: با وجود دستور معاون سلامت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مبنی بر اینکه در بیمارستان‌های دولتی از بیماران ام اس برای انجام ام آر آی هزینه‌ای دریافت نشود، این بیمارستان‌ها از بیماران پول می‌گیرند.
دکتر حسن امامی رضوی، معاون سلامت وزیر بهداشت در پاسخ این گفته صحراییان اعلام کرد دلیل دریافت این هزینه، بدهی وزارت بهداشت به این دسته از بیمارستان‌ها بوده و قرار است با توجه به تخصیص بودجه 1390 این بدهی‌ها تسویه شود.
جمعی از بیماران مبتلا به ام اس به مناسبت روز جهانی این بیماری، امروز در مراسمی که انجمن ام اس ایران برگزار کرد، گرد هم آمده بودند.
معصومی، نماینده بیماران مبتلا به ام اس یکی دیگر از سخنرانان این مراسم بود. وی سوالات احساسی را درباره وضعیت بیماران ام اس مطرح کرد و گفت: از جامعه می‌خواهیم گوشه چشمی هم به ما داشته باشد و مشکلات ما را درک کند.
وی گفت: چرا بیماران ام اس باید گوشه‌نشین شوند؟ چرا ام اس نباید جزو بیماری‌های خاص محسوب شود؟ چرا این بیماران نباید تشکیل خانواده دهند؟

۲ نظر:

  1. Amazing! This blog looks exactly like my old one!
    It's on a completely different subject but it has pretty much the same page layout and design. Superb choice of colors!

    Here is my web-site ... acoustic guitar chord

    پاسخحذف


©
بازنشر مطالب اين سایت، با ذكر نشانی و پيوند به متن نوشتار،مجاز است