آیا میدانید که استرس زندگي شهري از مهمترين عوامل تشديد کننده بيماري ام اس است ؟ طبق نظر پزشکان متخصص ، به شما توصیه میشود : دستورات دارويي، تغذيه‌اي و جسمي را لحاظ کنید ، از تنش ها و استرس پرهيز کرده و زندگي آرامی را براي خود فراهم کنید ... موفق باشید

۱۳۸۶ دی ۷, جمعه


نقش ژن ها در بیماری ام اس بررسی های جدید محققان نشان می دهد، وجود گونه های خاص ژنی بر شدت علا ئم بیماری ام اس تاثیر می گذارد. به گزارش شبكه خبر، به نوشته جدیدترین شماره نشریه پیشرفت های آكادمی ملی علوم در آمریكا، با شناسایی بهتر ژن های دخیل در بروز ام اس می توان به درمان موثرتری برای این بیماری دست یافت. به گفته محققان : علت بیماری ام اس كه در دراز مدت موجب معلولیت های شدید می شود، هنوز به طوركامل شناخته نشده است و نمی توان یك علت مشخص را به عنوان عامل به وجودآورنده آن معرفی كرد. با این وجود، بررسی های مختلفی كه دانشمندان در سال های گذشته انجام داده اند، نشان می دهد: تركیبی از عوامل ژنی و عوامل محیطی را باید در بروز این بیماری موثر دانست. بررسی های جدید نشان می دهد: ژن ها نقش مهمی را در بروز بیماری یا تشدیدآن دارد ، به نحوی كه وجود برخی گونه های ژنی از شدت گرفتن بیماری ام اس جلوگیری می كند. به گفته محققان : یكی ازنتایج مهم این یافته ها آن است كه می توان افرادی را كه بیش از دیگران در خطر عوارض ناشی ازبیماری ام اس هستند ، شناسایی كرد و درمان مناسبی را برای آنان در نظرگرفت و هم چنین بافعال كردن ژن هایی كه نقش بازدارنده در بیماری ام اس دارند، می توان بیماری را كنترل كرد
دوستان عزيز ، لطفن در تالار بحث و گفتگوي اين وبلاگ همكاري لازم را داشته باشيد

۲ نظر:

  1. سلام
    من نیاز مند یک مقاله در باره نقش ورزش در درمان ام اس هستم، اگر میشود یک لینک یا هر چیزی به من بدهید
    mhad14612@yahoo.com

    پاسخحذف
  2. سلام
    من نیاز مند یک مقاله در باره نقش ورزش در درمان ام اس هستم، اگر میشود یک لینک یا هر چیزی به من بدهید
    mhad14612@yahoo.com

    -------------
    سلام
    چشم در اولين فرصت خواسته شما را برآورده خواهيم كرد
    موفق و تندرست باشيد

    پاسخحذف


©
بازنشر مطالب اين سایت، با ذكر نشانی و پيوند به متن نوشتار،مجاز است