آیا میدانید که استرس زندگي شهري از مهمترين عوامل تشديد کننده بيماري ام اس است ؟ طبق نظر پزشکان متخصص ، به شما توصیه میشود : دستورات دارويي، تغذيه‌اي و جسمي را لحاظ کنید ، از تنش ها و استرس پرهيز کرده و زندگي آرامی را براي خود فراهم کنید ... موفق باشید

۱۳۸۶ مهر ۲۷, جمعه



ليلي عزيز بلافاصله ترجمه مطلب قبلي را درمورد" درمان جديد بيماري ام اس " زحمت كشيده و برايم فرستاده كه بي كم و كاست آنرا براي خوانندگان محترم اين وبلاگ در اينجا وارد ميكنم و از طرف خود و خوانندگان از ايشان نهايت سپاس و امتنان را داريم
دانشمندان آمریکایی عصب آسیب دیده از بیماری ام اس را در آزمایشات انجام شده برروی موشها در آزمایشگاه ترمیم نمودند
این تیم که در كلينيك مايو و در شهر روچستر فعالیت می نمایندامیدوارند تلاش ایشان درمان جدیدی برای این بیماری باشد
بیماری ام اس از طریق نوعی ناهنجاری در سیستم ایمنی بدن ایجاد شده و منجر به حمله این سیستم به غلاف چربی مانند در رشته های عصبی – که میلین نامیده می شود- می گردد.
محققان ازیک آنتی بادی انسانی جهت رشد مجدد میلین در موشهای مبتلا به ام اس پیش رونده استفاده کرده اند.ایشان در نشستی با انجمن نورولوژی آمریکا اظهار امیدواری کردند که بعد از تکمیل تکنیک مذکور در تستهای حیوانی ,آن را برروی بیماران آزمایش کنند.
امروزه حدود 85000 نفردرانگلستان از بیماری ام اس رنج می برند.
ضایعه در میلین منجربه از دست رفتن توانایی اعصاب در عملکردِ مناسب شده و علائمی از قبیل تاری دید,عدم تعادل و دربرخی موارد فلج شدن را به دنبال دارد.
اگرچه این علائم در حال حاضر تا حدی قابل کنترل هستند لیکن هیچ راه حلی برای جایگزینی میلین صدمه دیده تا امروزشناخته نشده است.
دکتر موسی رودریگز می گوید:" استفاده از آنتی بادی طبیعی انسان در درمان بیماریهایی ازاین دست هنوز برروی انسان آزمایش نشده است اما یافته های این تحقیقات بسیار امید بخش است."
همکاروی دکترآرتورورینگ تون می گوید:" این یافته می تواند منجر به درمانهای جدیدی شود که ناتوانیهای مزمن را کاهش می دهد."
ترمیم میلین به طور خودبه خود در بدن انسان اتفاق می افتد لیکن ام اس این مکانیزم را مختل می کند.
دانشمندان دریافته اند که بکارگیری یک دوز پایین آنتی بادی – که از طریق مهندسی ژنتیک از یک سلول واحد به دست می آید- برای شروع درمان کافی است.
همچنین آنها دریافته اند که فرایند ترمیم میلین بعد از 5 هفته به نتیجه می رسد.
آزمایشها همچنین نشان داده اند که آنتی بادی حتی وقتی با درمان استروئید که گاها توسط بیماران ام اس به کار گرفته می شود ترکیب شود نیز کارسازخواهد بود.
هلن یاتس از مرکز تحقیقات ام اس, یافته های جدید را اخبار بسیارخوبی عنوان نمود . وی گفت: "تلاشهای بسیاری برای یافتن درمان این بیماری انجام شده است اما ترمیم میلین می تواند به بیماران کمک کند تواناییهای از دست رفته گذشته خود را بازیابند."
دکترلورا بل از جامعه ام اس گفت : "ترمیم میلین راهی تحقیقی و هیجان انگیز است که امیدهای زیادی را برای درمان ام اس پیش روقرار می دهد."
"این مطالعات بسیار هیجان انگیز است ولی در مراحل ابتدایی خود به سر می برد . ما علاقه مند هستیم تا تاثیرآن را در مبتلایان به ام اس بیبینیم."
کریس جونز نیز تاکید کردکه این کار در مراحل بسیار ابتدایی به سر می برد

BBC NEWS- 9 October 2007
http://news.bbc.co.uk/2/hi/health/7035883.stm

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر


©
بازنشر مطالب اين سایت، با ذكر نشانی و پيوند به متن نوشتار،مجاز است